Cyklokarpaty Strzyżów 27 05 2012

W Niedzielę ekipa SowaSport.pl spróbowała swych sił na imprezie Cyklokarpaty w Strzyżowie – nie przesadzając powiem, że to jeden z najlepszych maratonów mtb w Polsce.

Ugadaliśmy się rano o 8;30 na Kaczeńcowej pod serwisem. Po zapakowaniu rowerków do busa Grześka i do vana Pawła, w 10 osób obraliśmy kierunek na południe. W Strzyżowie przywitała nas super pogoda i super ludzie. Szybko uwinęliśmy się z zapisami i gotowi do rywalizacji czekaliśmy na starty na poszczególnych dystansach. Milenka (7 lat) i Kamilka (12 lat) wystartowały w zawodach dzieci, które odbyły się w okolicach pływalni Otylia. W głównych zawodach najpierw start miały dystanse mega i giga a pół godziny później Hobby. Na Mega (60 km, 1800 m przew.) pojechali: Gosia Budzyńska, Bartek Tyrakowski, Paweł Nowicki i Grzesiek Rela. Ja pojechałem na Giga (82 km, 2400 m przew). Na Hobby ( 21 km, 480 m przew.) pojechała Ala, Michał Piórkowski i Filip Chmielarz.

Pogoda podczas wyścigu była super- przynajmniej dla mnie – jedynie gdzieś na 50 km. temp. spadła z 28 do 16 st. na co moje mięśnie zareagowały częstymi skurczami, tak było na Prządkach, natomiast w Strzyzowie i okolicach padało mocno ale na szczeście krótko. Po 60 km zacząłem troche żałować że nie jade mega i nie mijam własnie mety, ale zaraz mi przechodziło, kiedy jadąc pokonywałem tak piękne, techniczne, szybkie i trudne zjazdy i podjazdy – po prostu trasa na tym maratonie to była kwintesencja kolarstwa górskiego jakie pamiętam z przed lat. Po przyjechaniu na metę byłem szcześliwy ze ukończyłem Giga i dwa razy przejechałem Rezerwat Herby – najlepszy odcinek maratonu.  Szokiem dla mnie była ilość  kalorii wyświetlonych na liczniku —- 6580 —spalonych w czasie 5 h i 39 min.

wyniki naszego TEAMu

• Milenka Sowa 2 m
  • Kamilka Sowa 1 m
  • Michał Piórkowski 1 m (200 p)
  • Gosia Budzyńska 3 m (307 p)
  • Ala Sowa 3 m (179 p)
  • Paweł Nowicki 11 m (319 p)
  • Bartek Tyrakowski 33 m (299 p)
  • Grzegorz Rela 20 m (239 p)
  • Grzegorz Sowa 10 m (402 p)