Wiosenny przegląd roweru – budzimy naszego bike’a z zimowego snu
Aby w pełni cieszyć się z jazdy na naszym rowerku należy zadbać o jego kondycje techniczną i wykonać kilka niezbędnych czynności które fachowo można nazwać „duży serwis”
1. Dokładnie umyć i wyczyścić cały rower.
2. Sprawdzić ogumienie, czy opony nie są popękane, czy mają wystarczająco wysoki bieżnik (nie są łyse), sprawdzić ciśnienie.
3.Sprawdzić czy felgi kół kręcą sie prosto, jeżeli są pokrzywione należy je wycentrować.
4. Rozebrać, wyczyścić i nasmarować wszystkie łożyska – kół, osi suportu, kierownicy.
5. Sprawdzić zużycie napędu, czy łańcuch nie jest nadmiernie wyciagnięty, czy zębatki suportu i tylnego koła nie są zużyte.
6. Należy wyregulować hamulce i sprawdzić czy lekko działają, jeżeli nie to trzeba wymienić linki i pancerze.
7. Sprawdzić czy przerzutki prawidłowo działają, czy dzwignie lekko przełączają biegi, jeśli nie to należy zmienić linki i pancerze i wyregulować przerzutki.
8. Jeżeli rower wyposażony jest w amortyzator, należy sprawdzić jego działanie. Przegląd amortyzatora powinno przeprowadzać się raz w sezonie.
Po tych czynnościach bedziemy pewni, że nasz rower nie zaskoczy nas awarią
Jeżeli z braku czasu lub umiejętności nie jesteście w stanie sami wykonać tych czynności, chętnie służę pomocą i zapraszam do serwisu SowaSport w Rzeszowie
A ja sie chcialem zapytac Pana Kamikadza, cy jak sprzodu bede mial 100 skoku, a z tylu 140, to cy mi tyl do przodu doskocy cy pseskocy…?
A tak na powaznie. jak ktos mysli o jezdzeniu na fullu to mam pewna rade. VPP rules! Czyli system z wirtualna osia obrotu jest zdecydowanie najlepszy do crossu. Wlasnie mam rower z rama z Horst Linkiem czyli czterozawiasowa i powiem ze w porownaaniu do VPP to totalna porazka! Buja jak cholera!