Mistrzostwa Polski XCO AMATORÓW 2017

Od 14 do 16 lipca w Waszawie na Górce Kazurce odbywały się Mistrzostwa Polski XCO. XCO to skrót od nazwy Cross Country, zawodnicy mają do przejechania kilka okrążeń po tej samej trasie która oprócz przeszkód naturalnych jak strome wzniesienia i zjazdy, ma sztuczne przeszkody, np rockgardeny, dropy, schody zbudowane z bali drewna itp. Na poczatku sezonu nie mieliśmy w planach startowych tej imprezy, ale na kilka dni przed, bardzo dużo informacji w internecie zapowiadających świetna imprezę na bardzo wysokim poziomie sportowym jak i organizacyjnym zmotywowało mnie do namówienia na start Bartosza Drozda, którego dom rodzinny jest w Zielonce, rzut beretem od Ursynowa i wspomnianej Górki Kazoork. Okazało się że w przeszłości Bartosz czesto skakał na tamtejszym torze do dirtu i nie jedną ramę rowerową tam połamał ;-). Bartek miał wystartować w sobotę pierwszego lipca kiedy to rozgrywane były po raz pierwszy oficjale Mistrzostwa Polski XCO amatorów. Myśląc o tych wszystkich zawodnikach trasie i emocjach zwiazanych z mistrzostwami, zdecydowaliśmy o 23 w piątek, że rano o 5:00 pojedziemy z Kamilą na te mistrzostwa, jak sie potem okazało ta spontaniczna decyzja i sam wyjazd był strzałem w dziesiatkę. O 9:00 zameldowaliśmy się na Ursynowie i od razu udzielił nam się super klimat jaki panował dookoła. Na miejscu szybka rejestracja Kamilki i odwiedziny w teamowym namiocie Superiora, gdzie spotykamy m.in Bartka, który nas sie kompletnie nie spodziewał – jego mina bezcenna. O 10:30 Start, Bartek w pierwszej grupie a Kamila w drugiej. Pobiegłem na drugą stronę góry aby zobaczyć jak będą sobieradzić w stawce. Patrze i nie dowierzam, Bartosz wjeżdza na najdłuższy podjazd jako pierwszy a za nim długo nie ma nikogo dopiero po około 30 sekundach pojawia sie drugi zawodnik, Barti pojechał bardzo mocno poczatek. Po kilku minutach pojawia się Kamilka i jedzie druga wśród wszystkich kobiet – znowu szok i niedowierzanie. Na drugiej rundzie Bartosz nadal pierwszy ale tuż za nim Marcin Mokiejewski i Wiktor Stankiewicz. Kamilka spada na 3 pozycję i dowozi ją do końca zostając brazową medalistką Mistrzostw Polski Amatorów (http://wyniki.datasport.pl/results2245/). Bartek spada na drugą pozycje i zostaje wicemistrzem Polski amatorów (http://wyniki.datasport.pl/results2245/). Wiedzieliśmy że Kamilka i Bartosz nie są cieniasami, ale to co zaprezentowali w Warszawie należ się im wielkie brawa i gratulacje.I ja i Daniel Kurpisz z Superior Polska, któremu należą sie wielkie podziękowania za udostepnienie roweru Superior dla Bartosza, byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni.
Za rok powtórnie ma odbyć się taka impreza na Kazórce, na 100% tam będziemy z liczną ekipą.

Dziękujemy firmom i instytucjom dzieki którym możemy wiecej…

Grzegorz Sowa i jego sportowy idol z lat 90tych Sławomir Barul - wielokrotny mistrz Polski MTB
Miałem okazję spotkać Sławka Barula pierwszego a potem wielokrotnego mistrza Polski MTB –  mojego idola z młodych lat